středa 19. listopadu 2014

Guláš pro pořádné chlapy! :D

     Toto jídlo je vzpomínkové. Je to totiž moje premiéra. Guláši předcházela jen jídla typu krupicajda či vajíčka na 5 způsobů. A čaj. Guláš jsem se rozhodla udělat, když ženská hlava rodiny odjela na víkend a já dostala za úkol nakrmit sebe a 2 pány. A s jedním z nich jsme měli jet k jeho bratrovi na keramické trhy. A já ráno zasedla ke kuchařce a začala krájet maso. Pak jsem se dostala do 3/4 receptu, kde bylo napsáno, ať vaříme 2 hodiny a že není překvapením, když to bude trvat 4. A mě zbývala tak hodina a půl do oběda. No nic. Dále paní autorka, byť píše pro amatéry, zapomněla napsat, ať guláš průběžně podléváme, což mi samozřejmě taky nedošlo. A tak jsem, již s tátovou pomocí, připálený guláš odstavila a rozhodli jsme se najíst se až na trzích a guláš jsem dodělala později. A byl výborný. Takže happy end se konal ;)



     Na masový guláš potřebujeme:
750 g hovězí kližky
3x velká cibule
2 PL vepřového sádla
2x vrchovatá ČL mleté papriky
1x ČL drceného kmínu, taktéž sušené majoránky
1x stroužek česneku
1x ČL soli
2x PL hladké mouky (s žitnou to taky šlo, i když jsem tentokrát hodně podlévala, a tak
     jsem zahušťovala 2x)

(pozn.: maso jsem měla bůh-ví-jaké (kližka to teda nebyla), hlavně, že bylo bio!...a vepřové sádlo samozřejmě taky nebylo, cibulku jsem smažila na kokosovém oleji)

     A protože zde má být postup a já se zděsila, že ten sloh budu muset přepisovat, recept jsem úspěšně vygooglila, takže si můžete přečíst postup i s povídáním na začátku. A je úúúplně stejný, jako v tištěné kuchařce. A je tu masa dalších receptů :)

     Guláš podáváme s těstovinami (celozrnnými), chlebem (celozrnným) či knedlíkem, ale ten nedoporučuji :D

Žádné komentáře:

Okomentovat