úterý 30. prosince 2014

Nepečené cukroví

     Letos jsem dělala cukroví prakticky poprvé. Prakticky díky Valerii. Motivovaly mě její recepty na facebooku. Receptů je zde spousta a jistě všechny výborné! Nejdříve jsem dělala perníčky, které už od začátku nevypadaly příliš povedeně a nakonec skončily jako "cukroví do čaje", protože nebyly úplně vláčné... Chuťově byly super, ale chlubit se s nimi nebudu (protože podle komentářů ostatních pekařek se všem povedly).

     I přes první nezdary jsem se pustila do dalšího receptu - vosích hnízd. A ta dopadla skvěle! Čím déle jsem je jedla, tím víc mi chutnala (i přes vysoký podíl cukru). Příští rok zkusím cukr nahradit stévií, tak snad se i tak zadaří :)

Recept zde: (doporučuji dělat dvojitou dávku)

150g piškotů (100g + 20 piškotů) - použila jsem bezlepkové
2PL holandského kakaa
50g mletých vlašských ořechů
3PL medu
2PL kokosového oleje
1 bílek

2PL kokosového oleje
2PL rumu nebo rumové esence
1 vanilkový cukr (nemusí být)
2PL mletých vlašských ořechů
1 žloutek

     100g piškotů umeleme či umixujeme na prášek, který poté smícháme s kakaem, ořechy, medem, kokosovým olejem a bílkem. Z těsta utvoříme 20 kuliček, které dáme na stranu se 20 piškoty z balení.
     Náplň vytvoříme smícháním dalších 2 lžic kokosového oleje, rumu, vanilkového cukru, ořechů a žloutku. 
     Já jsem (opět) světlou náplň dohušťovala rozmixovanými piškoty, protože mi vyšla příliš tekutá. Navíc mi došel kokosák, tak jsem ho nahradila sezamovým olejem a no problemo, zdá se :)

     Pokud máme šikovná tvořítka, stačí vložit tmavé těsto, druhou částí vymáčknout důlek, naplnit a "zalepit" piškotem. Pokud druhou část nemáme, poradíme si s vařečkou nebo něčím podobným.

     Valerie má fotky tak nádherné, že nemá cenu přidávat další :D


     Jako třetí a poslední cukroví jsem letos dělala rafaello. To bylo ještě zdravější a také velice povedené, takže také doporučuji!
   

    https://www.facebook.com/fitnesshealthyrecepty/photos/a.297637897100439.1073741828.297611890436373/313143808883181/?type=1&theater
     Mě se na to kokos moc nelepil, ale nechtěla jsem to máčet v oleji, a tak jsem to neměla tak hezké, ale na chuti to neubralo ;)

     Takže hurá na Vánoce 2015! :D

Žádné komentáře:

Okomentovat