čtvrtek 22. ledna 2015

Domácí IKEA

Hejsan!   
    Poslední návštěvy v IKEA se neobešly bez nějakého teplého "občerstvení". Ta nejposlednější z posledních se neobešla bez nákupu. Kromě sirupů (bez šťávy se nenapiju) jsme koupili i brusinkový džem a hlavně masové koule! 



     A to bych nebyla já, abych k tomu koupila ještě tu "oranžovou omáčku"! Nene, tu si musíme vyrobit! (Protože to složení mě celkem šokovalo) Samozřejmě jsem omáčku udělala úplně jinou a omáčka to zas tak úplně nebyla, ale nevadí - byla zdravá! :D
     Jako přílohu jsem zvolila domácí hranolky a...od té doby neděláme nic jiného!

Takže IKEA masové koule s domácími hranolkami a omáčkou s houbami shiitake...

     Přípravu koulí s hranolkami jsem později vytunila tak, že to nandám na jeden z našich malých plechů a peču dohromady. 
     Masové koule jen pokapu olivovým olejem a s hranolkami dám do trouby předehřáté na 200°C a peču je cca 20 minut.
     Hranolky připravíme z oloupaných a nakrájených brambor, které na 20 min. vložíme do studené vody. Po vykoupání je vysušíme v čisté utěrce. Vložíme do IKEA skleněné misky, pokapeme olivovým olejem, osolíme a dále podle chuti (já je často sypu paprikou, ať už sladkou nebo pálivou, někdy římským kmínem). Nakonec promícháme a vložíme na plech vyložený pečícím papírem.
     Na omáčku jsem použila mandlovou smetanu (kokosová moc dobře nefunguje), ve které jsem prohřála předem namočené a nakrájené houby. Směs osolíme a přidáme trochu kurkumy (na tu barvu!). 

     Příště jsem přidala mrkev a zjistila, jak je úžasná zelenina z trouby!


     

Žádné komentáře:

Okomentovat