pondělí 2. března 2015

Francouzské brambory blíže přírodě

     Naposledy jsem dělala francouzské brambory pro muže a měla jsem na ně chuť, ale vzhledem k mléku a uzenému si je nedala...A tak jsem přemýšlela, jak je udělat, abych si taky dala...a vymyslela jsem následující...


     Potřebujeme:
Brambory dle potřeby (já měla do našeho mini pekáčku asi 4x střední)
Mrkev (také dle potřeby)
Brokolici (taktéž)
1x sójovou smetanu
sůl, pepř, majoránka/oregáno
olivový olej (nebo jiný) na vytření pekáčku

     Připravíme si pekáček - vytřeme ho po stranách olejem, aby se nám brambory nepřilepily :D Ostrouhané brambory nakrájíme na tenké plátky a vyložíme jimi dno. Pořádně je osolíme a opepříme. Dále si dáme na kolečka nakrájenou mrkev a rozdrobenou brokolici (můžeme předem chvilinku podusit, ALE nemusíme). První patro hotovo. Dále klademe další vrstvy, dokud máme suroviny nebo místo v plechu. 
     Nakonec zalijeme smetanou, ve které je zamíchané oregáno a další surovinka, na kterou si (sakryš!) nemůžu vzpomenout.

...každopádně to bylo jídlo pro muže, a tak jsem na dno dala omytou a osolenou tresku (nebo tak něco). 

     Výsledek byl sladký (mandlová smetana, mrkev), a tak pro příště: více solme! I přes tento detail jsme celý plech zvládly sníst najednou, přestože jsem doufala, že nám zbyde na druhý den. Chuť nám to však nedovolila :D




Žádné komentáře:

Okomentovat