pondělí 2. března 2015

Pohankové karbanátky a tak dále...

100% vegan, 98% glutenfree
     
     To jsem se takhle jeden týden těšila na oběd do zdravé jídelny. Pro časové možnosti jsem si vybrala pátek. Ovšem kdo by se v pátek plahočil (byť autem) přes celé město jenom kvůli žrádlu? No, přečetla jsem si týdenní menu, smutně polkla slynu a řekla si: challenge accepted! A udělala jsem si jedno (makrobiotické) jídlo doma...A byla mile překvapená (jen kdyby ta příprava nezabrala hodinu! :D)...
     Měla jsem štěstí, že jsem měla dost surovin doma, a tak vznikl dosti bohatý oběd, nebýt shoyu omáčky v tempehu, tak i bezlepkový ;)



     Potřebujeme (2x porce):
1x hrnek pohanky (měla jsem loupanou i neloupanou)
koření dle chuti
červené zelí (měla jsem kupované, ach :/)
půlka uzeného tempehu 
brokolice a mrkev (množství dle chuti) - podusíme
lněná a sezamová semínka (na ozdobu)

     Pohanku si uvaříme, dokud nezměkne a nenabobtná. Poté, co ji necháme "uležet", ji scedíme, abychom z ní dostali veškerou vodu. Vezmeme tyčový mixér a mixujeme na kaši - čím více, tím lépe bude držet pohromadě. Přidáme námi vybrané koření - něco pikantního je na místě ;) Můžeme přidat trochu "vyždímaného" zelí. Tvoříme bochánky, které smažíme na (sezamovém) oleji. Pozn.: prý když se dají na vyšší vrstvu rozpáleného oleje, nerozpadnou se...
     Mrkev si oškrábeme a nastrouháme nahrubo a společně s brokolicí dáme podusit (v malém kastrůlku na pařáček :D Pozn.: nikdy jsem neměla tak dobrou zeleninu - bez soli a koření - lahoda! Na talíři posypeme semínky.
     Aby zelí nebylo málo, přidáme i to.
Karbanátky posypeme nastrouhaným tempehem.
  
     Yummy yummy!

Žádné komentáře:

Okomentovat