pondělí 18. ledna 2016

Cizrnová polévka s pórkem

     Tento recept jsem našla u Kuchařky ze Svatojánu. Nemá v popisu přesné množství, a tak mi ve výsledku v polévce něco chybělo, což jsem vyřešila Himalájskou solí :) (jinak jsem vůbec nesolila).

     Necelou půlku cizrny jsem ještě nahradila mungo fazolemi (páč jsem si myslela, že cizrna došla), chyběla mi řasa, klasicky jsem na konci přidala olivový olej a poslední změna - smetany jsem měla jen drtek, a tak jsem dolila asi 100ml vody, oproti receptu.

     Zkopírovaný recept:

Večer předem namočíme 200 g cizrny do vody, druhý den vodu vyměníme, vložíme kousek mořské řasy (kvůli minerálům) a hodinu vaříme doměkka.Jeden pórek pokrájíme na kolečka a osmahneme na dvou lžících oleje spolu s kouskem strouhaného zázvoru a dvěma utřenými stroužky česneku. Přidáme garam masalu, kurkumu, tlučený koriandr a římský kmín. Chvíli společně mícháme a přidáme uvařenou cizrnu, zalijeme 1 l zeleninového vývaru, osolíme a vaříme deset minut, dokud pórek nezměkne. Částečně pomixujeme ponorným mixérem, zjemníme 100 ml rýžové smetany a ochutíme citrónovou šťávou.


...a, citrónová šťáva mi chyběla :( Tak příště! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat