pondělí 20. října 2014

Česká bramboračka

Bramboračka podle Dity P. a Miru :-)



     Na tuto polévku jsem brala jako základ recept "Po babičce" Dity P., ale inspirovala jsem se i receptem své kamarádky, která s touto polévku alá "co dům dal" bodovala u mého muže. A protože i já jsem to dělala tímto stylem, postup byl nakonec podle obou plus podle mě :D

     Potřebujeme:
2 hrsti sušených hub
4 středně velké brambory - oloupané a nakrájené na kostky
2 mrkve - 1 v celku, 1 nakrájená na kostky nebo kolečka
1 celá ci
bule - oloupaná

1 menší petržel - oloupaná a nakrájená nadrobno (ej, já ji vyndala)
(přiznám se - zbyla mi polévková směs, a tak tam skončila i kedlubna/kedluben)
sůl a pepř
50 g másla
50 g mouky
majoránka podle chuti
2 stroužky česneku (podle chuti, není povinnost)
1 vejce

trocha mléka - asi půl hrnku nebo smetany 
+ kdo má trochu bohatší dům, užije i celer, bobkový list?, jarní cibulku nebo 
     čerstvé bylinky!! (já takové štěstí zatím nemám)


    
     Houby dáme do kastrůlku, zalijeme asi půllitrem vody a nechám chvíli povařit. Dáme pozor, aby neutíkali (a že se o to 2x pokusily!) Do velkého hrnce dáme vařit všechnu zeleninu a 1,5 litru vody. Přidáme předvařené sušené houby i s vodou, ve které se vařily. Necháme vařit tak čtvrt hodiny a mezitím si udělám jíšku - rozehřejeme v kastrůlku máslo, přidáme mouku a mícháme dozlatova. Ještě horkou jíšku vlijeme do vařící polévky (mám pocit, že se nejdřív má trocha horké vody odlít do jíšky a teprve poté to přelít do polévky, ale nejsem expert, co já vím), osolíme, opepříme a přidáme majoránku. Zalijeme mlékem či smetanou, což doporučuji, neb tak získáme "polévkovější" barvu.
     Nakonec vyndáme z polévky cibuli i celou mrkev. Přidáme prolisovaný česnek a do bramboračky přes vidličku (prostě rozmíchané) rozklepnu vejce. Zavoláme muže, jak mu to chutná, on si dosolí, dopepří, domajoránkuje a je hotovo ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat