úterý 14. října 2014

Dýně dýně dýně! aneb udělejme si podzim krásný :))


Dýňový krém


     Recept jsem získala od kamarádky a dopadl naprosto výborně, akorát jsem nevěděla, kolik přidat vody, takže to byl hodně hustý krém...


     Suroviny:
1x dýně hokkaido (libovolná velikost, záleží na Vás)
olivový olej, máslo
1x cibule
2-3 stroužky česneku
sůl, pepř
smetana (ke šlehání)
podle chutí: pálivá paprika/chilli
     bazalka/petrželka na ozdobu

     Potřeby:
tyčový mixér!

Tož postup:
    Dýni jsem rozpůlila a vydlabala semínka. Pokud víte, co s nimi, dejte vědět ;) Dále jsem ji oloupala (bylo mi tedy řečeno, že hokkaido se loupat nemusí) a nakrájela na kostičky, což je celkem makačka. Na oleji (+ troše másla, aby se nám to nepřipalovalo) jsem osmažila na jemno nakrájenou cibulku a nakrájené stroužky česneku. Pak jsem přidala dýni a zalila horkou vodou. A zde to přijde: pokud chcete hustý krém, zalijete jen kousek nad kostičky dýně, pokud chcete polévku, doporučuji přidat tak o 1/3 či 1/4 vody více. No, před vařením přidáme sůl a pepř a necháme na plotně asi 30 minut, dokud dýně nezměkne. 
     Nakonec vše rozmixujeme, podle chuti dochutíme, můžeme přidat něco ostřejšího a když to máme rádi, zjemníme smetanou. Já jsem použila rostlinnou. Nakonec můžeme ozdobit něčím zeleným ;)




Dýňové rizoto
     ...tedy jeho rychlejší varianta ;)

     Použila jsem:
půlka střední dýně hokkaido
1x sáček rýže (ó, já barbar!)
bílé víno
sůl, pepř
1x cibule
kousek másla

     Na pánvi jsem rozehřála máslo, na něj dala cibulku a smažila, dokud nezesklovatěla. Poté jsem přidala dýni a po chvilce zalila trochou vína a vody. Když dýně změkla a voda se vypařila, přidala jsem sůl a pepř a nakonec zamíchala s rýží. 

Trochu profesionálnější recept zde!

Dýňová kašička



     Z rizota nám zbude půlka dýně, a tak, při sychravých večerech, kdy se chceme zahřát u nějaké romanťárny, jako je The Fault in Our Stars, uvaříme si sladkou dýňovou kašičku.      Postup by zvládlo i dítě, takže Don't Worry!

     Půlku dýně, kterou máme jistě už připravenou a nakrájenou, haha, dáme vařit. Zde zalijeme vodou už opravdu jen lehce nad okraj. Po vaření rozmixujeme a podle potřeby přidáme med nebo jiné sladidlo (agáve) a můžeme zpestřit třeba i skořicí, která má prý blahodárné účinky na vztah :D

Žádné komentáře:

Okomentovat