pátek 31. října 2014

Francouzské brambory

     Jídlo, které se dá udělat vegetariánsky i vegansky, avšak v mém podání pro svého muže tomu tak není. 


     Potřebujeme
cca 10 malých - středních brambor (přidávala jsem podle velikosti pekáčku a vlastní potřeby)
maso - např. uzená kýta
2x vejce (uvařená natvrdo) + 1x vejce, které vmícháme do mléka
1x hrnek mléka
koření - sůl, pepř, muškátový oříšek, majoránka
máslo

     Postup:
Pekáček jsem vymazala máslem. Postupně jsem škrábala brambory, které jsem krájela na tenké plátky a kladla v jedné vrstvě do pekáčku. Poté jsem je osolila, opepřila, posypala na kostky nakrájené maso, pokladla jedno vajíčko nakrájené na měsíčky. Následovala ta samá vrstva. Pekáč jsem zakončila vrstvou brambor, kterou jsem opět osolila a opepřila. Celé jsem to zalila mlékem, ve kterém jsem rozšlehala vajíčko a do kterého jsem přidala muškátový oříšek a majoránku. 
Nakonec jsem dala péci do předehřáté trouby na 180° cca na hodinu (postupně jsem zkoušela měkkost brambor). Na posledních několik minut jsem dopekla bez přikrytí.

Žádné komentáře:

Okomentovat