sobota 7. března 2015

Fazolový-zeleninový guláš

100% vegan, 100% glutenfree (záleží na příloze)

     Včera jsem si chtěla připravit cizrnu. Nebyla. Tak jsem do hrnce vysypala zbytek červených fazolí a nějaké bílé. Zapomněla jsem dolít vodu. Haha. Nicméně pak se vše podařilo a dneska už jsem po dobré večeři (naprosto přecpaná!)
   
    Potřebujeme (2 porce):
fazole (množství [báj voko])
2x bobkový list (na ten jsem ovšem zapomněla)
mraženou zeleninu (dle chuti - já měla fazolky a klasiku: hrášek, kukuřice, mrkev,
     brokolice)
1x cibule
2x rajčata
5x malá růžičková kapusta
1x stroužek česneku
troška rostlinné smetany
koření dle chuti

       Fazole dáme vařit, min. na hodinu. Přidáme k nim bobkový list (majoránka také může být). Pokračujeme v jiných záležitostech, jako např. psaní diplomky. 
     Po čase příjdeme k hrnci, ochutnáme, dolejeme vodu. Přijdeme po další chvíli a usoudíme, že už by to mohlo být ok - vody je minimum, fazole jsou v ní akorát ponořené. Hrnec odložíme ze sporáku a připravíme si velkou pánev, na kterou nalijeme trochu oleje (např. sezamového), přidáme zeleninu dle chuti a potřeby, Když je zelenina osmažená, přidáme nakrájenou/rozmixovanou cibuli, poté rozmixovaná rajčata a vlijeme fazole i s vodou. Mícháme, mícháme. Vlastně ještě přidáme rozmixované kapustičky.Vypneme ploténku, zalijeme tím zbytečkem smetany, který nám zůstal z předchozích dnů z polévky a smetanových brambor. Dále ochutíme kořením (hojně gulášového, míň pálivé papriky, ždibet bazalky, kurkumy a pepře, např.!) a přidáme třený stroužek česneku. Nebo dva. Jak chceme, že...


     Podáváme s čerstvou zeleninou a pokud se chceme zbavit v-rámci-možností-zdravého chleba, dáme si i plátek toho. 


Žádné komentáře:

Okomentovat