pátek 20. března 2015

Perníkové muffiny

#gluten free, #vegetarian



     Po dlouhé době jsem konečně měla čas i chuť něco upéct. Vrhla jsem se na bezlepkové muffiny, na které jsem se inspirovala u slečny ze Zdravě jíst. Podle jejího receptu jsou vegan, ale já místo datlového sirupu použila med, čímž jsem je odveganovala. 
     Ostatní rostlinné přísady jsem však dodržela, takže fajn :)


     Potřebujeme (12 ks):
200 g mouky (já to mixla s rýžovou a jáhelnou)
80 g medu (nebo jiného sladidla, klidně i víc - tohle bylo, myslím, akorát)
100 ml rostlinného mléka (měla jsem "home-made" kešu mléko)
gel z 1 PL rozmixovaného lněného semínka a 2 PL vody 
5 PL rostlinného oleje (např. sezamový)
1 PL kakaa
1/2 balení kypřicího prášku do perníku

     Nejdříve si připravíme lněné semínko - rozmixujeme buď v hmoždíři nebo mlýnku a nechám alespoň 30 min. nabobtnat. 
     A pak klasika - suché suroviny spolu, mokré spolu a pak oboje dohromady. Pokud je těsto moc husté, přidáme trochu mléka. Já to moc neodhadla a tak si nebudu muffinky šetřit, ptž zítra už asi nebudou dobré :D No, už jich je půlka pryč...
     Dáme do pekáčku na muffiny (já mističky potřela sezamovým olejem) a šoupneme do trouby předehřáté na 170°C. Prvních 10 minut nesmíme troubu otevřít!! 
     Podáváme buď s marmoškou nebo polité čokoládou a posypané kokosem. První dva sníme hned po vyndání z trouby, protože testovat se musí. 

     Těsto mi vyšlo na 12 muffinů, ale jsou spíše menší. A nevím, zda bych to přidáním mléka zachránila. Ale tak napoprvé dobrý ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat