neděle 8. března 2015

Těstoviny s mangoldem

     Dnešní inspiraci jsem čerpala z veg-i-vet blogu, Recept jsem si uložila už dlouho předtím, než jsem po x měsících sehnala mangold, a tak jsem na něj zapomněla. Včera jsem si však procházela záložky a našla tak recept právě včas, protože mému mangoldu už končilo datum spotřeby. 
     Surovin jsem však měla míň, hlavně tedy mangoldu, a tak jsem dávala všeho méně. Jídlo se mi velice líbilo už na pánvi a první sousto mě opravdu mile překvapilo! :)

     Potřebujeme (2 menší porce):
300g mangoldu
těstoviny (v mém případě Soba)
1x cibule
3-4 stroužky česneku
1ČL shoyu (v lepším případě tamari)
1/4 tempehu
1/4ČL pepře
ždibet koriandru
rostlinný olej (např. sezamový)

     Listy mangoldu jsem vložila do odstavené uvařené vody a přikryla pokličkou. A co se nestalo? Mangold strachy zfialověl! (asi klaustrofobie). No nepátrala jsem po příčinách a po 5 minutách listy přecedila, nechala okapat a odřízla tvrdé stonky. Dala jsem si vařit vodu na nudle.
     Mezitím jsem nakrájela cibule na čtvrtinové proužky, připravila si česnek a nechala nahřát pánev s olejem. Na ohřáté pánvi jsem osmažila cibuli a později i nakrájené listy mangoldu. Pak jsem přidala prolisovaný česnek a míchala. Mezitím se mi udělali soba nudle (cca 4 minuty ve vařící vodě), které jsem přecedila a opláchla studenou vodou, aby se nelepily, což stejně nějak nepomohlo.Těstoviny jsem přidala hned po česneku a pánev už odstavila, abych neměla vše připálené. 
     Na konec jsem přidala shoyu, kořením nastrouhaný tempeh a znovu pořádně promíchala. Tvrdé stonky mangoldu jsem ovšem už nepřidávala...Možná příště, až nebudou fialové :D


Žádné komentáře:

Okomentovat