čtvrtek 16. července 2015

Jablečný makovec

     Dnes jsem si dala tu práci a umlela mák a udělala výborný koláč podle tohoto receptu. Mouku jsem klasicky změnila na bezlepkovou a medu jsem dala 145 g, protože jsem měla kyselejší jablka. Výsledek je velice příjemný! :-) (A to i přesto, že jsem nepolévala čokoládou)



     Potřebujeme:
500 g jablek (se slupkou, nastrouhaných nahrubo)
100 g mouky
100 g nahrubo mletých ořechů (nebo prostě nalámaných v ruce)
100 g mletého máku
145 g medu (podle sladkosti jablek)
4x vejce (žloutky a bílky zvlášť)
1/2 prášku do pečiva
(asi by to chtělo špetku soli, ne?!)

     Všechny suroviny smícháme (žloutky vyšleháme do pěny, mouku s prdopečem prosejeme), nakonec přidáme vyšlehaný sníh. Nalijeme do dortové formy a dáme péct do trouby předehřáté na 180°C po dobu cca 25 minut. 

     Přestože jsem dort dělala ve spěchu a ne vše se mi podařilo, je to bez chyby, takže opravdu doporučuji ;)

P.S.: V případě, že v těstě není tuk, nedáváme na pečící papír, ale dáme si tu práci a formu vysypeme moukou! :D




Žádné komentáře:

Okomentovat